zekbreffblog

Trónok Harca 6x02 - Otthon

Spoileres Kibeszélő

2016. május 02. - zekbreff

jon_1.jpg

A kezdést követően egy jóval tartalmasabb résszel ajándékozták meg a rajongókat a készítők. Nem bízták a véletlenre, csupa olyan -helyenként filler- jelenetet pakoltak egymás mellé ebben a bő 50 percben, amik után tátva maradhatott a száj. Attól már nem kell félni, hogy idén is lassú mederben csordogál majd az évad első fele, ennek ellenére egy eddig nem látott negatívum miatt én nem élveztem annyira a mai epizódot. A tovább mögött spoileresen folytatom.

 Gyorsan kiírom magamból ami nem tetszett. Én most éreztem először Trónok Harca kapcsán, hogy túlzottan átment hatásvadászba. Természetes, ha 5 szezon elteltével már ráéreznek a sorozatnál hogy kiket és miket szeretnének többet látni a nézők és ha ezeket az igényeket megpróbálják kielégíteni az egy nagyon jó dolog. Amikor viszont ezt már picit túlerőltetik és emiatt kiszámíthatóbbá válnak az események akkor sajnos jár a mínusz pont. És hogy nehogy azt higgyétek hogy csak Jon feltámasztása miatt morgok:

  • Megtudjuk? Hodorból hogy lett egyszavas bambaság.
  • A Hegy és a vadóriás is állatkodik.
  • Még több Varysnak nincsen semmi középen utalás.
  • Tyrion jobbarc már nem is lehetne, ja dehogynem még a cuki sárkányokat is komázza.
  • Ramsey már őrültebb nem is lehetne, ja dehogynem előbb megöli a mostohaapját, majd könyörtelenül megeteti a vérebekkel az újszülött féltesóját.

Már csak egy kis meztelenkedés hiányzott ahhoz, hogy mégjobban ráerősítsenek az Honest Trailers féle sztereotípiákra:

A "Home" cím egyébként szépen tematizálta az epizódot, az otthon mellett a család került a középpontba szinte minden szálon. Visszatért Bran, aki a messzi Északon is otthon érezhette magát egy kis vargmágia segítségével. Vele együtt Meera is több játékidőt fog kapni aminek örülök, valamiért mindig is láttam benne potenciált egy szép karakterfejlődéshez. Elég tehetetlen helyzetben találta most magát és őszintén szomorkodik is miatta. 

meera.jpg

Legutóbb írtam hogy nem örülnék Jon feltámasztásának, mindenesetre Thorne-nak és a fejbólintós srácnak az arcát azért felemelő lesz látni. Az pedig külön öröm, hogy Davost megmentették a vadak, nélküle már alig maradna ember, akivel igazán tudnék szimpatizálni. A Mások felől már jóideje nem hallottunk semmit, ezen a szálon szerintem mostmár rájuk fognak koncentrálni. Ha Sansa tényleg ide fut majd be, és még Ramsey is erre terjeszkedik, akkor megint Észak lesz a legeseménydúsabb.

Királyvárban talán Tommen szerepköre a legérdekesebb. A Cersei-Margaery-Verébszekta hármas között ingázva meglepődnék, ha nem a kiskirály pártolása döntené el hogy ki tud majd felülkerekedni a többieken. Most Cerseihez fordult, de már láttuk milyen könnyedén manipulálható, Margaeryt nagyon nem írnám le.

tommen.jpg

A végére Theont és a Vasszigeteket hagytam. Őszintén szólva itt teljesen tanácstalan vagyok, amíg nem kaptam egy fülest azt sem tudtam ki lökte le az idős Greyjoyt a hídról. Ha minden igaz ő nem más, mint Euron Greyjoy, Theon nagybácsija, akit száműztek otthonról és most tért vissza. A gyilkosság után új uralkodót fognak választani, erre Euron, Yara vagy esetleg Theon lehet az esélyes. Engem ez a szál teljesen hidegen hagy, Dorne 2.0.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zekbreff.blog.hu/api/trackback/id/tr88680080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása